STUDIU. 6 români din 10 spun că nu vor să se vaccineze

STUDIU. 6 români din 10 spun că nu vor să se vaccineze

Un sondaj realizat în perioada 6-10 octombrie de către compania Reveal Marketing Research arată că intenția de vaccinare anti-COVID-19 în rândul românilor este astăzi de 40%, în creștere cu patru procente față de luna ianuarie a acestui an. 

6 din 10 români nu intenționează să se vaccineze împotriva noului coronavirus, conform studiului. 68% dintre cei care refuză vaccinul provin din rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani. Numărul femeilor care refuză să se vaccineze este semnificativ crescut în comparație cu cel al bărbaților – 57% dintre femei aleg să nu se imunizeze, în comparație cu 47% dintre bărbați.

Potrivit aceluiași studiu, 15% dintre români consideră că „este mai bine să te imunizezi”. De asemenea, românii sunt nesiguri cu privire la eficiența (46%), siguranța (58%) și reacțiile adverse (53%) asociate vaccinului.

Afirmații precum: „Prefer metodele de protecție – masca, evitarea spațiilor aglomerate” și „Am avut deja coronavirus” au fost agreate de peste 10% dintre respondenți, în special de către persoanele cu vârste cuprinse între 16-24 de ani și de către cei cu venituri mari – 40%.

Pe de altă parte, doar 2 din 10 români rezonează cu aceste afirmații, în special cei proveniți din mediul rural.

5.546.873

de români era înregistrați, luni 11 octombrie, ca fiind vaccinați împotriva COVID-19, conform datelazi.ro. Ceea ce reprezintă 28,57% din totalul populației.

Motivele pentru care s-au vaccinat

64% dintre cei care s-au vaccinat au răspuns că au făcut-o pentru că nu vor să se îmbolnăvească.

Un al doilea motiv pentru care românii au ales să se vaccineze este dorința de a-i proteja pe ceilalți – 60% dintre respondenți. Dintre aceștia, cei cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani se arată a fi mai atenți cu cei din jurul lor – 70%.

Dorința de a-și relua activitățile normale a reprezentat un alt motiv pentru care românii s-au vaccinat, 53% dintre ei bifând această opțiune.

Alte motive au constat în:

dorința de a se simți relaxați și liniștiți – 5 din 10 români au bifat această opțiune; posibilitatea de a-și vizita părinții fără teamă – 32% dintre români; călătoriile în străinătate – 28%.

Studiul a fost finanțat de Reveal Marketing Research, în perioada 6-10 octombrie, fiind realizat prin metoda CAWI (interviuri online). S-au realizat 1.012 interviuri pe un eșantion reprezentativ la nivel național.

Read More

Lasă un răspuns